Femke Smit en Mike del Ferro in de Oude Mattheus
Op donderdag 3 december verwelkomen we twee musici van internationale klasse: zangeres Femke Smit en pianist Mike del Ferro. Samen brengen zij Sintonia, een warmbloedig programma vol Braziliaanse muziek, geïnspireerd door de bossanova, choro en samba.
Een muzikale ontmoeting die vonkte
Smit en Del Ferro ontmoetten elkaar in Rio de Janeiro, waar hun gedeelde liefde voor de Braziliaanse muziek meteen tot een hechte samenwerking leidde. Beide artiesten hebben klassieke wortels — ze zijn kinderen van operazangers — én een sterke achtergrond in jazz en improvisatie. Die combinatie maakt hun samenspel zowel verfijnd als avontuurlijk.
Sintonia – verstilde parels uit Brazilië
In hun programma brengen zij zowel bekende als minder bekende juweeltjes van iconische Braziliaanse componisten, onder wie Antonio Carlos Jobim, Milton Nascimento en Chico Buarque. De Portugese teksten zijn misschien niet voor iedereen verstaanbaar, maar de emotionele zeggingskracht van hun muziek is universeel.
Femke Smit staat bekend om haar vloeiende, authentieke Portugese zang, terwijl Mike del Ferro — jarenlang de vaste pianist van Toots Thielemans — wereldwijd geroemd wordt om zijn lyrische, poëtische spel. Samen creëren zij een intense luisterervaring die het publiek moeiteloos meevoert naar het muzikale hart van Brazilië.
Een avond vol warmte, verfijning en pure muzikale dialoog — mis het niet.
Aanvang : 20:30 uur
Informatie over deze activiteit
Startdatum: 03/12/2026
Einddatum: 03/12/2026
